Projekt

Forandringsagenter i det almene

Kunde
AlmenNet
Projektperiode
2012-2014
Ydelser

Udfordring:
AlmenNet har fået udarbejdet og trykt mange gode vejledninger, men hvordan får man medarbejderne i boligorganisationerne til at bruge dem, så de er klædt på til forandringsprocesserne?

Forløb:
Udvikling af en læringsproces og en uddannelse, der skal gøre medarbejderne åbne for at angribe deres opgaver på en ny måde og inddrage den viden, der ligger lige foran dem, men ikke bliver brugt i hverdagen. Forandringsagentuddannelsen er målrettet de almennyttige boligselskaber og har til formål at klæde de ansatte på til at håndtere forandringerne, så processerne bliver bedre, hurtigere, mere effektive og billigere. Uddannelsen strækker sig over 16 kursusgange og berører emner som forandringsledelse, organisationsudvikling og det at skabe rammerne for langsigtet udvikling.  

Resultat:
Smith har været faglig ansvarlig for det gennemgående uddannelsesforløb, hvor der var 15 deltagere fra forskellige almene boligorganisationer.